Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

Čl. 1. OBECNÁ USTANOVENÍ 1.1

Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené na dálku mezi: obchodníkem, kterým je

Obchodní jméno: DAVS s.r.o.
Sídlo: Sídlisko 130/3, 027 44 Tvrdošín.
IČO: 51328551
DIČ: 2120692167
IČ DPH: CZ685342802
Číslo účtu: 2101943840/2010
BIC/SWIFT: FIOBCZPP
Kontaktní údaje: tel: 00421 0901 747 964
e-mail: info@nej-koberce.cz

a který v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání, a to i prostřednictvím jiné osoby, která jedná jejím jménem nebo na její účet. (dále jen "obchodník")

a spotřebitelem, kterým je

fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání. (dále jen spotřebitel nebo kupující)

2. VŠEOBECNÉ INFORMAČNÍ POVINNOSTI OBCHODNÍKA

2.1 Hlavní vlastnosti produktu jsou uvedeny u každého nabízeného druhu produktu ve formě popisu produktu uvedeném v e-shopu obchodníka.
2.2 Obchodní jméno, telefonní číslo a sídlo, nebo místo podnikání obchodníka nebo osoby, jejímž jménem obchodník jedná: uvedené v článku 1 těchto Obchodních podmínek.
2.3 Prodejní cenu produktu: je uvedena u každého nabízeného produktu.
2.4 Náklady na dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky: uvedené v článku 8. dodací podmínky.
2.5 Do celkové ceny mohou být započteny další náklady a poplatky, pokud náklady a poplatky nelze určit předem. O těchto dalších nákladech a poplatků bude kupující informován před uzavřením smlouvy.
2.6 Podmínky plnění: obchodník se zavazuje:
- dodat produkt dle kupní smlouvy,
- dát produkt k dispozici kupujícímu v místě dohodnutém ve smlouvě,
- zabalit produkt do příslušného obalu na náklady kupujícího,
- v přiměřené lhůtě uvědomit kupujícího, kdy bude mít produkt k dispozici (obchodník, nebo třetí strana- doručovací společnost prostřednictvím elektronické komunikace bude informovat kupujícího průběžně o stavu vyřizování a doručování předmětu smlouvy),
- nést nebezpečí a veškeré náklady spojené s produktem až do doby, než se předá kupujícímu,
- umožnit kupujícímu nabýt vlastnická práva na produkt.
2.7 Kupující včas převezme produkt a zaplatí kupní cenu.
2.8 Okamžikem plnění kupní je doručení produktu kupujícímu a zaplacení dohodnuté ceny za produkt kupujícím.
2.9 Místem plnění je adresa určená kupujícím ve smlouvě, kde dojde ik přechodu vlastnických práv.
2.10 Platební podmínky, dodací podmínky a lhůtu, do které se obchodník zavazuje dodat nebo poskytnout produkt jsou uvedeny v článku 8 těchto obchodních podmínek.
2.11 Existence a délka trvání zákonné odpovědnosti obchodníka za vady produktu: Obchodník odpovídá za vady, které má prodaný produkt při převzetí kupujícím. U produktů prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena. Nejde-li o produkty, které se rychle kazí, nebo o použité produkty, odpovídá obchodník za vady, které se vyskytnou po převzetí produktu v záruční době (záruka). Dostupnost spotřebitelské záruky se řídí podle § 626 občanského zákoníku ve znění později. předpisů
2.12 Naše záruční doba je prodloužena na 36 měsíců. Je-li na prodávaném produktu, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena lhůta k použití, neskončí záruční doba před uplynutím této lhůty. Práva z odpovědnosti za vady produktu, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud se neuplatnily v záruční době.
2.13 Postup při uplatnění práv z odpovědnosti za vady produktu: - Vadu lze vytknout v kterékoli provozovně prodávajícího, u jiné osoby, o které prodávající seznámil kupujícího před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky, nebo prostředky dálkové komunikace na adrese sídla nebo místa podnikání prodávajícího nebo na jiné adrese, o které prodávající seznámil kupujícího při uzavření smlouvy nebo po uzavření smlouvy.
- Pokud kupující vytkl vadu poštovní zásilkou, kterou obchodník odepřel přijmout, zásilka se považuje za doručenou v den odepření. - Obchodník poskytne kupujícímu písemné potvrzení o vytčení vady bezodkladně po vytčení vady kupujícím v potvrzení o vytknutí vady uvede lhůtu, ve které vadu v souladu s § 507 odst. 1 občanského zákoníku odstraní lhůta. objektivním důvodem, který prodávající nemůže ovlivnit.
- Odmítne-li obchodník zodpovědnost za vady, důvody odmítnutí písemně oznámí kupujícímu. Občanského zákoníku nevztahuje.
- Jestliže před uzavřením smlouvy nebo, uzavírá-li se smlouva na základě objednávky kupujícího, před odesláním objednávky, obchodník seznámil kupujícího, že vady lze vytknout iu jiné osoby, jednání nebo opomenutí této osoby se pro účely odpovědnosti za vady považuje za jednání nebo opomenutí obchodníka.
2.14 Údaje o funkčnosti věci s digitálními prvky, digitálního obsahu a digitální služby včetně dostupných technických ochranných opatření: Obchodník neprodává produkty s digitálními prvky ani s digitálním obsahem.
2.15 Údaje o kompatibilitě a interoperabilitě produktu s digitálními prvky, digitálního obsahu a digitální služby, které jsou obchodníkovi známy nebo u nichž lze rozumně očekávat, že jsou obchodníkovi známy: Obchodník neprodává věci s digitálními prvky ani s digitálním obsahem.
2.16 Kupující má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, není-li spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Kupující má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu (dále jen „návrh“) subjektu alternativního řešení sporů, pokud prodávající na žádost o nápravu odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání.
2.17 Subjektem alternativního řešení sporů je Česká obchodní inspekce kromě sporů vyplývajících ze smluv o připojení do distribuční soustavy, smluv o připojení do distribuční sítě, smluv o sdružené dodávce elektřiny, smluv o sdružené dodávce plynu, smluv o dodávce a odběru tepla odvádění odpadní vody uzavřených se subjektem vykonávajícím regulovanou činnost podle zvláštního předpisu, kromě sporů vyplývajících ze smluv o poskytování finančních služeb, sporů vyplývajících ze smluv o poskytování veřejných služeb, které se týkají kvality a ceny služeb, a kromě smluv o poskytování poštovních služeb, které se týkají poštovních služeb a poštovního platebního styku.
2.18 Subjektem alternativního řešení sporů jsou i oprávněné právnické osoby zveřejněné na stránce:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
2.19 Spotřebitel za produkt neplatí jinou prodejní cenu než je uvedena u nabízeného produktu. V případě, že nastane případ, kdy prodejní cena produktu bude ve skutečnosti jiná kupující je povinen tuto cenu zaplatit jen pokud s touto platbou výslovně souhlasil před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky, uzavírá-li se smlouva na základě objednávky kupujícího. Obchodník nenabízí kupujícímu výchozí možnosti, u nichž se vyžaduje úkon spotřebitele směřující k jejich odmítnutí s cílem vyhnout se úhradě dodatečných nákladů.
2.20 Výše uvedené informace v bodech 2.19 - 2.22 jsou zveřejněny i na webovém sídle obchodníka v části: Informace a poučení pro spotřebitele.

3. ZVLÁŠTNÍ INFORMAČNÍ POVINNOSTI OBCHODNÍKA

3.1 Schránka elektronické pošty obchodníka: info@nej-koberce.cz
3.2 Jiný prostředek online komunikace: SMS na telefonním čísle: 00421 901 747 964
3.3 Obchodník jedná pouze svým jménem a na svou odpovědnost a spotřebitel může uplatnit práva z odpovědnosti za vady produktu, odstoupení od smlouvy, žádost o nápravu nebo podat jiný podnět, na adrese uvedené v článku 1 Obchodních podmínek.
3.4. Obchodník nestanovuje prodejní cenu na základě automatizovaného rozhodování včetně profilování konkrétního spotřebitele.
3.5 Cena ve zvýšené sazbě za použití prostředků dálkové komunikace které se používají při uzavření smlouvy: 0,00 czk.

3.6 Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka:

3.6.1 Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka i bez uvedení důvodu ve lhůtě dle § 20 ods. 1 až 3 zákona č.108/2024 Sb. (dále také zákon v různých gramatických tvarech) kromě smlouvy, jejímž předmětem je: a) poskytnutí služby, pokud

1. došlo k úplnému poskytnutí služby a
2. poskytování služby začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu,
b) dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
d) dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,
e) dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, jestliže ochranný obal byl po dodání porušen,
f) dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
g) provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než náhradního dílu potřebného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si tyto zboží nebo služby předem neobjednal.
3.6.2 Spotřebitel má právo na odstoupení od smlouvy i bez uvedení důvodu ve lhůtě podle zákona § 20 ods. 1 písm. b), odst. 1 písm. 2 písm. b) a odst. 1 písm. 3, pokud spotřebitel a obchodník uzavřeli smlouvu podle odst. 1 písm. a) až c) nebo písm. e) na prodejní akci nebo při nevyžádané návštěvě.
3.6.3. Spotřebitel ztrácí okamžikem úplného poskytnutí služby právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory obchodníka, jejímž předmětem je provedení opravy, pokud spotřebitel výslovně požádal obchodníka o návštěvu za účelem provedení opravy a plnění začalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele.

4. UPLATNĚNÍ PRÁVA K ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ NA DÁLKU A OD SMLOUVY UZAVŘENÉ MIMO PROVOZNÍCH PROSTORU OBCHODNÍKA
4.1 Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, i bez uvedení důvodu ve lhůtě do:
a) 14 dní ode dne
1. převzetí zboží spotřebitelem - zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba kromě dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se
- zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
- dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
- zboží dodává opakovaně po určitou dobu, okamžikem převzetí prvního zboží.
2. uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytnutí služby,
3. uzavření smlouvy o dodávání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla,
4. uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči,
b) 30 dnů ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní nebo na prodejní akci nebo v souvislosti s ní.
4.2 Poskytne-li obchodník spotřebiteli informace o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z. z., podmínkách, lhůtě a postupu při uplatňování práva na odstoupení od smlouvy a obchodník zároveň poskytne spotřebiteli vzorový formulář na odstoupení od smlouvy podle přílohy č. 2 zákona č.108/2024 S. z., až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení běhu smlouvy dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do:
a) 14 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, jde-li o běh lhůty podle odst. 1 písm. a), nebo
b) 30 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost, jde-li o běh lhůty podle odstavce § 19 odst. 1 písm. b) zákona č.108/2024 Sb. 4.3 Pokud obchodník neposkytne spotřebiteli informace o poučení o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Sb z., podmínkách zákona č.108/2024 Sb z., lhůtě a postupu při uplatňování práva na odstoupení od smlouvy a obchodník zároveň neposkytne spotřebiteli vzorový formulář na odstoupení od smlouvy podle přílohy č. 1, zákona č. 2 zákona, ani podle odstavce § 20, ods. 2 zákona, spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka do 12 měsíců od uplynutí lhůty podle § 20 odst. 1 až 3 zákona č.108/2024 Sb., kromě smlouvy, jejímž předmětem je:
a) poskytnutí služby, pokud
1. došlo k úplnému poskytnutí služby a
2. poskytování služby začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu,
b) dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
d) dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze, e) dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, jestliže ochranný obal byl po dodání porušen,
f) dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím.
4.4 Spotřebitel má právo na odstoupení od smlouvy i bez uvedení důvodu ve lhůtě podle § 20 ods. 1 písm. b), odst. 1 písm. 2 písm. b) a odst. 1 písm. 3, zákona č.108/2024 Sb z., pokud spotřebitel a obchodník uzavřeli smlouvu podle § 19 odst. 1 písm. a) až c) nebo písm. e) zákona č.108/2024 Sb. zákona na prodejní akci nebo při nevyžádané návštěvě.
4.5 Spotřebitel ztrácí okamžikem úplného poskytnutí služby právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory obchodníka, jejímž předmětem je provedení opravy, pokud spotřebitel výslovně požádal obchodníka o návštěvu za účelem provedení opravy a plnění začalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele.

Vrácení není možné u zboží které je vyrobeno pro zákazníka na míru, tzn. metrážní koberce a všechny řezané nebo střižené produkty na míru. Takové požadavky budou automaticky zamítnuty.

Podmínky pro vrácení zboží:
Zboží nesmí být poškozeno, používáno a musí být důkladně zabaleno tak, aby se při přepravě k nám nepoškodilo.

Postup při uplatňování práva na odstoupení od smlouvy: ve složce formulář odstoupení od smlouvy se ve formuláři na odstoupení od smlouvy uvedeném na adrese https://nej-koberce.cz/reklamace-vraceni-vymena nacházejí i pokyny, jak formulář vyplnit a doručit obchodníkovi za účelem uplatnění práva na odstoupení od smlouvy.

Adresa pro vrácení zboží:
Zboží není nutné zasílat na naši adresu, po dohodě jej od Vás bezplatně vyzvedne náš kurýr. Výjimka se vztahuje na nadrozměrné zboží.

Definice nadrozměrné zásilky:
Nadrozměrná zásilka je definována pokud splní alespoň jednu z následujících podmínek: má délku více než 200 cm, obvod zásilky je větší než 3 m, nebo váží více než 31,5 kg. Koberce, umělé trávy a PVC podlahy jsou vždy srolovány do role svou kratší stranou. Ovšem i nadrozměrné kusové koberce a umělé trávy bez rizika jejich poškození umíme složit na polovinu, srolovat do role a takto odeslat – jedná se o takzvané odeslání ve složené roli. To znamená, že i nadrozměrný kusový koberec v rozměru například 400x500 cm umíme od vás bezplatně vyzvednout a následně vám vrátit peníze. Bude však potřeba abyste jej správně zabalili. Jak na to vás budeme samozřejmě předem informovat v e-mailu.

Jde vrátit i nábytek, který je již smontován?
Ano - vrátit můžete i nábytek, který jste již smontovali a opět demontovali. Je však potřeba počítat s tím, že díky montáži většinou dojde k opotřebení zboží ( otlaky šroubů na deskách atd.... ). V souvislosti s vrácením takového zboží bude mít prodávající náklady na uvedení zboží do původního stavu, které mohou být požadovány k úhradě. Pokud jeví výrobek značné opotřebení, mohou se náklady na uvedení zboží do původního stavu teoreticky rovnat celé hodnotě výrobku. Díky různorodosti prodávaného zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně.

4.6 Spotřebitel je povinen nést náklady na vrácení zboží po odstoupení od smlouvy dle § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Sb z., a pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku, a je povinen nést i náklady na vrácení zboží, který vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty, vrací více než čtyři kusy produktů z jedné objednávky nebo se vrácený produkt skládá ze tří a více balíků.

4.7 Spotřebitel není oprávněn odstoupit od smlouvy předmětem které je: a) poskytnutí služby, pokud
1. došlo k úplnému poskytnutí služby a
2. poskytování služby začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, je-li podle smlouvy spotřebitel povinen zaplatit cenu,
b) dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,
d) dodání zboží, které podléhá rychlému snížení kvality nebo zkáze,
e) dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, jestliže ochranný obal byl po dodání porušen,
f) dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
g) provedení naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvu, jejímž předmětem je poskytnutí jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvu, jejímž předmětem je dodání jiného zboží než náhradního dílu potřebného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si tyto zboží nebo služby předem neobjednal,

4.8 Minimální délka trvání závazku spotřebitele: do doby převzetí produktu.
4.8.1 Spotřebitel má závazek předmět smlouvy převzít, buď osobně, u digitálních produktů na uvedenou elektronickou adresu, nebo prostřednictvím zmocněné osoby při doručení, které bylo předem s ním dohodnuto. Délka trvání tohoto závazku je do doby převzetí předmětu smlouvy.
4.8.2 Spotřebitel má závazek zaplatit za předmět smlouvy. Délka trvání tohoto závazku je nejpozději při doručení předmětu smlouvy.
4.9 Poučení o povinnosti spotřebitele zaplatit zálohu nebo poskytnout jinou finanční jistotu: Pokud obchodník požádá spotřebitele na zaplacení zálohy, nebo na poskytnutí jiné finanční jistoty z důvodu, že předmět smlouvy je třeba na žádost spotřebitele upravit, pořídit s jinými vlastnostmi než jsou uvedeny u nabízeného produktu, vyrobit dle požadavku spotřebitele jistotu ve výši stanovené po vzájemné dohodě na účet obchodníka uvedený v článku 1 těchto obchodních podmínek.
4.10 Informace uvedené výše tvoří nedílnou součást smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka a mohou být změněny pouze s výslovným souhlasem obou stran.
4.11 Obchodník je povinen zajistit nejpozději na začátku postupu vytváření objednávky spotřebitelem označení online rozhraní jasnými a čitelnými informacemi o případných omezeních dodávky nebo poskytnutí produktu a informacemi o způsobech platby, které spotřebitel může použít k úhradě ceny.
4.12 Obchodník při smlouvě uzavřené na dálku prostřednictvím elektronických prostředků bezprostředně před odesláním objednávky spotřebitelům výslovně, jednoznačně a srozumitelně uvádí informace podle: - § 5 odst. 1 písm. 1 písm. a): hlavní vlastnosti produktu v rozsahu přiměřeném druhu a povaze produktu jsou uvedeny u každého nabízeného produktu v písemné formě, - § 5 odst. 1 písm. 1 písm. d) zákona č.108/2024 Sb z., prodejní cena produktu (PC) je uvedena u každého nabízeného produktu. V případě, že vzhledem k povaze produktu nelze prodejní cenu určit předem prodejní cena se vypočítá následovně: PC = (náklady obchodníka na pořízení, resp. výrobu produktu + obchodní marže obchodníka) x DPH v zákonem stanovené výši.
- Náklady na dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky jsou uvedeny v bodě dodací podmínky
- podle § 5 ods. 1 písm. i) zákona 108/2024 Sb z., je délka trvání smlouvy: do doby ukončení záruční doby předmětu smlouvy, jde-li o smlouvu uzavřenou na určitou dobu.
4.13 Obchodník zajistil, aby spotřebitel při odeslání objednávky výslovně potvrdil, že byl obeznámen s povinností zaplatit cenu. K odeslání objednávky je třeba stisknutí tlačítka „objednávka s povinností platby“ v kroku „odeslání/potvrzení objednávky“, která jednoznačně vyjadřuje, že odeslání objednávky zahrnuje povinnost spotřebitele zaplatit cenu.
4.14 Do celkové ceny mohou být započteny další náklady a poplatky, pokud náklady a poplatky nelze určit předem.
4.15 Spotřebitel je povinen nést náklady na vrácení zboží po odstoupení od smlouvy podle § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Sb z., a pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku, i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty.
4.16 Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
4.17 Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka v listinné podobě nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém médiu a byla-li smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy postačuje jakékoli jednoznačně formulované prohlášení ( jen „oznámení o odstoupení od smlouvy“). Spotřebitel může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy podle přílohy č. 3. 2. zákona č.108/2024 Sb.
4.18 Lhůta pro odstoupení od smlouvy podle § 20 odstavců 1 až 3 zákona č.108/2024 Z. z. se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel nejpozději poslední den lhůty odešle oznámení o odstoupení od smlouvy obchodníkovi.
4.19 Při pochybnostech o doručení se spotřebitelům odeslané oznámení o odstoupení od smlouvy považuje za doručené uplynutím času přiměřeného použitému způsobu doručování, pokud spotřebitel umí prokázat odeslání oznámení o odstoupení od smlouvy na adresu, kterou obchodník oznámil spotřebiteli podle § 5 odst. 1 písm. adresu, kterou obchodník oznámil spotřebiteli po uzavření smlouvy. pozdní.
4.20 Obchodník je povinen bezodkladně po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy poskytnout spotřebiteli potvrzení o jeho doručení na trvanlivém médiu, pokud spotřebitel odstoupil od smlouvy použitím zvláštní funkce nebo formuláře pro odstoupení od smlouvy, které jsou dostupné v online rozhraní obchodníka.
4.21 Spotřebitel může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu ke konkrétnímu produktu nebo produktům, pokud obchodník na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka dodal nebo poskytl více produktů.
4.22 Účinky odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka se vztahují i na každou doplňkovou smlouvu ke smlouvě, od které spotřebitel odstoupil; to neplatí, pokud se strany výslovně dohodnou na dalším trvání doplňkové smlouvy.
4.23 Doplňkovou smlouvou podle bodu výše se rozumí jakákoliv smlouva o dodání nebo poskytnutí dalšího produktu, který souvisí s předmětem smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka bez ohledu na to, zda produkt dodá, nebo poskytne obchodník, nebo jiná osoba na základě dohody s obchodníkem.
4.24 Obchodník nebo jiná osoba mohou v souvislosti se zánikem doplňkové smlouvy podle § 20 odstavce 11 zákona č.108/2024 Sb. požadovat od spotřebitele jen úhradu nákladů podle § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods. 3 zákona č.108/2024 Sb.
4.25 Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.

5. POUČENÍ O UPLATNĚNÍ PRÁVA SPOTŘEBITELE K ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ NA DÁLKU A OD SMLOUVY UZAVŘENÉ MIMO PROVOZNÍCH PROSTORU OBCHODNÍKA

5.1. Právo na odstoupení od smlouvy

5.1.1 Spotřebitel má právo odstoupit od této smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí produktu spotřebitelem dle § 20 ods. 4. zákona č.108/2024 Sb. Produkt se považuje za převzatý spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, kromě dopravce převezme všechny části objednaného produktu, nebo pokud:
a) produkty objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí produktu, který byl dodán jako poslední,
b) dodává produkt sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
c) produkt dodává opakovaně po určitou dobu, okamžikem převzetí prvního produktu.
5.1.2 Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba kromě dopravce převezme zboží.
5.1.3 Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje obchodníka o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy jednoznačným prohlášením (například dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem) na adrese: 
Sídlisko 130/3, 027 44 Tvrdošín, tel: 00421 901 747 964, mail: info@nej-koberce.cz
Za tímto účelem může spotřebitel použít také vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který byl předán nebo zaslán, jeho použití však není povinné.
5.1.4 Pokud spotřebitel má zájem, může vyplnit a zaslat vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy nebo jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o odstoupení od smlouvy i elektronicky prostřednictvím webového sídla obchodníka: https://nej-koberce.cz/reklamace-vraceni-vymena
Pokud spotřebitel využije této možnosti, přijetí odstoupení od smlouvy mu bude neprodleně potvrzeno na trvanlivém médiu (například e-mailem). 5.1.5 Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud spotřebitel zašle oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před tím, než uplyne lhůta pro odstoupení od smlouvy.

5.2. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka

5.2.1 Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle § 19 odst. 1. 1 zákona č.108/2024 Sb. zaslat zboží zpět nebo předat zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, jestliže obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží obchodníkovi nejpozději poslední den lhůty.
5.2.2 Spotřebitel je oprávněn odepřít vrácení zboží, které nabylo na základě smlouvy uzavřené při nevyžádané návštěvě, na prodejní akci nebo v souvislosti s ní, dokud obchodník spotřebiteli vrátí zaplacenou cenu.
5.2.3 Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Sb. nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, souhlasil-li obchodník, že náklady nese sám, nebo nesplnil-li obchodník informační povinnost podle § 15 odst. 1 písm. 1 písm. g) zákona č.108/2024 Sb.
5.2.4 Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.
5.2.5 Spotřebitel je povinen uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel podle § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z. z. odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka, jejichž předmětem je poskytnutí služby, dodávání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném množství, nebo dodání tepla, a před zahájením poskytování plnění udělil výslovný souhlas podle § 1 10 písm. c) zákona č.108/2024 Sb z. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté ve smlouvě.
5.2.6 Spotřebiteli z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozní prostory obchodníka podle § 19
ods. 1 zákona č.108/2024 Z. z. evznikají kromě povinností podle § 21 odstavců 1, 3 až 5 zákona č.j. 108/2024 Z. z. a povinnosti uhradit dodatečné náklady podle § 22 ods. 3 zákona č . 108/2024 Z. z. žádné další povinnosti nebo náklady.
5.2.7 Prodávající má právo na náhradu škody (dle ust. § 420 a násl. občanského zákoníku), v případě že si kupující objednal produkt, který nestornoval resp. neodstoupil od smlouvy a zároveň od dopravce nepřevzal tento produkt, nebo po výzvě obchodníka si v případě zvolení osobního odběru produkt nepřevzal ve stanovené lhůtě k odběru. Tímto jednáním kupující porušil svou povinnost, podle které je kupující povinen převzít objednaný produkt, pokud od smlouvy v zákonné lhůtě neodstoupí.

5.3. Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka

5.3.1 Obchodník je povinen do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli veškeré platby, které od něj obdržel na základě nebo v souvislosti se smlouvou uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo provozní prostory obchodníka nebo s doplňkovou smlouvou včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a jiných nákladů a poplatků.
5.3.2 Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli veškeré platby podle § 22 odst. 1 zákona č. 1/2003. 108/2024 Sb. v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, pokud spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka. Obchodník nemůže účtovat spotřebiteli dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.
5.3.3.Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem.
5.3.4 Obchodník nemůže požadovat od spotřebitele úhradu nákladů za
a) poskytnutí služby, dodání vody, která není k prodeji v omezeném objemu nebo v určeném množství, nebo za dodání tepla během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy podle § 20 ods. 1 až 3 zákona č.108/2024 Sb. bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud
1. obchodník neposkytl spotřebiteli informace podle § 15 ods. 1 písm. f) nebo písm. h), zákona č.108/2024 Sb. nebo
2. spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo dodávání vody nebo tepla podle § 17 ods. 10 písm. c), zákona č.108/2024 Z. z.
b) úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud
1. spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu podle § 17 ods. 10 písm. c), zákona č.108/2024 Sb.
2. spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo
3. obchodník neposkytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 ods. 12 písm. b) nebo odst. 1 písm. 13 písm. b) zákona č.108/2024 Z. z.
5.3.5 Obchodník není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, vrátit spotřebiteli platby podle § 22 odstavce 1 zákona č.108/2024 Sb. před tím, než mu je zboží doručeno, nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne, že zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby.
5.3.6 Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli platby podle § 22 odst. 1 zákona č.108/2024 Sb. stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při jejich úhradě; tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se se spotřebitelem na jiném způsobu úhrady, pokud spotřebiteli nebudou v souvislosti s úhradou účtovány žádné poplatky.
5.3.7 Obchodník je povinen zajistit vyzvednutí zboží na vlastní náklady ve lhůtě podle § 22 odstavce 1, zákona č.108/2024 Z. z. jestliže na základě smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy as přihlédnutím k povaze zboží nelze zboží odeslat zpět obchodníkovi poštou.
5.3.8 Jednostranné započtení pohledávek obchodníka a spotřebitele, které vzniknou odstoupením od smlouvy podle § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z. z. není podle zákona přípustné.
5.3.9 Na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory obchodníka, jejímž předmětem je digitální obsah nebo digitální služba, se vztahuje § 852m ods. 3, 5 až 8 občanského zákoníku.

6. PŘEDMĚT SMLOUVY

6.1. Předmětem smlouvy jsou pouze položky zboží výslovně uvedené v kupní smlouvě – objednávce. Množství, rozměry, vlastnosti, ceny, a ostatní údaje obsažené na web stránce obchodníka jsou závaznými údaji.
6.2. Obchodník se zavazuje, že bude kupujícím dodávat: – produkt bez vad v souladu se specifikací nebo s vlastnostmi obvyklými pro daný druh zboží, – produkt vyhovující normám, předpisům a nařízením platným na území České republiky.

6.3 Požadavky na prodaný produkt

6.3.1 Prodaný produkt má být podle kategorie v souladu s následujícími:
a) odpovídá popisu, druhu, množství a kvalitě vymezeným ve smlouvě,
b) je vhodný pro konkrétní účel, se kterým se kupující seznámil nejpozději při uzavření smlouvy,
c) vyznačuje se ve smlouvě vymezenou schopností plnit funkce s ohledem na svůj účel,
d) vyznačuje se ve smlouvě vymezenou schopností fungovat s hardwarem nebo softwarem, se kterými se věc stejného druhu běžně používá, bez potřeby změny prodané věci, hardwaru nebo softwaru („kompatibilita”), a ve smlouvě vymezenou schopností fungovat s hardwarem nebo softwarem odlišnými od těch, se kterými se produkt stejného druhu e) vyznačuje se dalšími vlastnostmi vymezenými ve smlouvě,
f) je dodán s veškerým příslušenstvím vymezeným ve smlouvě,
g) je dodán s návodem k použití, včetně návodu k montáži a instalaci, jak bylo vymezeno ve smlouvě, a
h) jsou dodány aktualizace vymezené ve Smlouvě, pokud jde o věc s digitálními prvky, a obecnými požadavky, pokud:
1) je vhodný pro všechny účely, pro které se věc stejného druhu běžně používá s přihlédnutím zejména k právním předpisům, technickým normám nebo ke kodexům chování platným pro dotyčné odvětví, pokud technické normy nebyly vypracovány,
2) odpovídá popisu a kvalitě vzorku nebo modelu, které prodávající zpřístupnil kupujícímu před uzavřením smlouvy,
3) je dodán s příslušenstvím, obalem a návody, včetně návodu k montáži a instalaci, které může kupující důvodně očekávat, a
4) je dodán v množství, kvalitě as vlastnostmi, včetně funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovat si při běžném používání svou funkčnost a výkonnost („životnost”), jaké jsou běžné pro produkt stejného druhu a jaké může kupující důvodně očekávat vzhledem k povaze prodaného produktu as přihlédnutím k jakémukoli veřejnosti výrobce, nebo jejich jménem, a to zejména při propagaci věci nebo na jejím označení, za výrobce se považuje zhotovitel věci, dovozce věci na trh Evropské unie ze třetí země nebo jiná osoba, která se označuje za výrobce tím, že na věc umístí své jméno, ochrannou známku nebo jiné rozlišující označení.
6.3.2 Podle § 615 odst. 2 občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů, produkt nemusí být v souladu s obecnými požadavky, pokud obchodník při uzavření smlouvy výslovně seznámil kupujícího, že určitá vlastnost věci neodpovídá všeobecným požadavkům, a kupující s nesouladem výslovně a zvlášť souhlasil.

7. ZPŮSOB UZAVÍRÁNÍ KUPNÍ SMLOUVY

7.1 Smlouva je uzavřena po závazném akceptování objednávky kupujícího obchodníkem dohodnutou elektronickou komunikací a potvrzení obchodníkem kupujícímu o akceptování objednávky, po předchozím přijetí objednávky kupujícím označené jako „potvrzení objednávky“.
7.2. Závazné akceptování objednávky obsahuje údaje o názvu a specifikaci produktu, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně produktu, název a údaje o místě, kde má být produkt dodán a údaje o ceně, podmínkách, způsobu a termínu přepravy produktu do dohodnutého místa doručení, případně jiné údaje.

8. DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

8.1 Doprava zboží je zajištěna kurýrní společností DPD nebo GLS. Nadrozměrné zásilky odesíláme přepravní společností FOFR nebo TOPTRANS.
8.2 Poplatky za dodání produktu jsou následující: Zásilka kurýrní službou (při platbě předem zálohovou fakturou převodem na účet, kartou,) - od 0 Kč po 499 Kč s DPH v závislosti na vybrané kurýrní společnosti kterou si spotřebitel vybírá v nákupním košíku, nebo mu je nabídnuta jako jediná možná přepravní společnost která umí dopravit zboží na adresu spotřebitele
Dobírka kurýrní službou - 49 Kč s DPH DPD a GLS nebo 99 Kč s DPH FOFR nebo TOPRRANS
Při objednávce nad 3000 Kč je doprava ZDARMA (doprava se hradí pouze v případě že je jedná o nadrozměrnou zásilku)
Osobní odběr, Oravická 1759, 028 01 Trstená, Slovensko: 0 Czk
8.3 Tyto poplatky budou automaticky připočteny při potvrzení objednávky a kupující je přehledně vidí iv seznamu/přehledu objednávky před jejím odesláním.
8.4 Cena dodání produktu je platná v rámci území České republiky. Při zasílání do zahraničí se přepravní náklady kalkulují individuálně na základě smlouvy o ceně přepravného mimo území České republiky.
8.5 Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu produktu dohodnutou v kupní smlouvě v době uzavření kupní smlouvy včetně nákladů na doručení zboží dle zák. č. 18/1996 Sb. v platném znění formou:
- Platební kartou
(Platby online kartou se uskutečňují prostřednictvím systému Barion. Informace o kartě se nedostanou k obchodníkovi. Poskytovatel služeb Barion Payment Zrt je instituce pod dohledem Národní banky Maďarska a číslo licence je H-EN-I-1064/2013.)
- Převodním příkazem nebo vkladem na účet obchodníka vedený bance uvedené v bodě 1., na základě systémem vygenerovaných údajů pro platbu po přijetí objednávky, nebo na základě údajů zaslaných prodávajícím kupujícímu.
- Na dobírku při převzetí zboží od kurýra
8.6 V případě, že kupující zaplatí obchodníkovi kupní cenu bezhotovostním převodem, za den platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet prodávajícího 
Číslo účtu: 2101943840/2010, VS: číslo objednávky.
8.7 Kupující je povinen zaplatit obchodníkovi kupní cenu za dohodnutý produkt ve lhůtě dle kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí produktu.
8.8 Kupní cena bude považována za zaplacenou připsáním celé kupní ceny na účet obchodníka, v případě platby převodem na účet obchodníka, nebo uhrazením hotovosti kurýrovi.
8.9 V případě, že kupující zaplatí obchodníkovi kupní cenu za produkt dohodnutý v kupní smlouvě, kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny jen v souladu s platnými právními předpisy ČR.
8.10 V případě, že kupující nezaplatí obchodníkovi celou kupní cenu při převzetí produktu, smluvní strany se dohodly, že obchodník je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a požadovat od kupujícího náhradu za vzniklé náklady na objednání a dodávku nezaplaceného produktu.
8.11 Náklady spojené s vynáškou nejsou zahrnuty v kupní ceně produktu a obchodník tyto služby není povinen kupujícímu poskytnout.
8.12 Ceny produktů uvedené na web stránce obchodníka jsou platné v okamžiku objednání produktu. Ceny uvedené v tištěném ceníku obchodníka jsou platné do vydání nového ceníku.
8.13 Obchodník si vyhrazuje vlastnické právo k produktu až do úplného zaplacení kupní ceny.
8.14 Doklad o koupi vystavený na základě kupní smlouvy mezi obchodníkem a kupujícím je současně daňovým dokladem.
8.15 Převzetí produktu kupujícím je zásadně možné až po jeho úplném zaplacení, pokud není dohodnuto jinak.
8.16 K ceně produktu je připočtena cena přepravy produktu, tak jak je výše uvedeno, v článku 8.
8.17 Produkty jsou prodávány podle vystavených vzorů, katalogů, příp. vzorníků obchodníka umístěných na internetové stránce elektronického obchodu obchodníka.
8.18 Pokud se obchodník a spotřebitel nedohodnou jinak, obchodník se zavazuje dodat nebo poskytnout produkt spotřebiteli do 30 dnů od potvrzení objednávky.
8.19 Kupující převezme produkt v místě, které je uvedeno v akceptaci objednávky kupujícího obchodníkem.
8.20 Místem dodání produktu je místo uvedené v akceptaci objednávky prodávajícím, pokud se smluvní strany nedohodnou v kupní smlouvě jinak.
8.21 V případě, že obchodník dopraví produkt kupujícímu na místo určené v kupní smlouvě kupujícím, kupující převezme produkt osobně nebo zajistí, aby produkt převzala osoba, kterou zmocní pro případ své nepřítomnosti k převzetí produktu uvedeného v kupní smlouvě a podepíše protokol o doručení a předání produktu. 
Třetí osoba zmocněná k převzetí produktu uvedeného v kupní smlouvě předloží obchodníkovi (nebo kurýrovi) originál nebo kopii kupní smlouvy a doklad o zaplacení produktu (pokud zaplacení předcházelo doručení produktu) a písemná plná moc. Bude-li třeba dodávku zboží opakovat z důvodu nepřítomnosti kupujícího, na místě určeném v kupní smlouvě, veškeré náklady s tím vzniklé hradí kupující, a to zejména opakované dodání produktu na místo určení v kupní smlouvě. Produkt se považuje za dodaný okamžikem doručení produktu na adresu uvedenou v závazné akceptaci objednávky a převzatý okamžikem fyzického převzetí produktu kupujícím, resp. jeho oprávněným zástupcem nebo odmítnutím převzetí produktu, které dopravce vyznačí v protokolu o doručení a předání produktu

9. VSTUP VLASTNICTVÍ A PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA ZBOŽÍ
Vlastnické právo k prodanému produktu a nebezpečí náhodné zkázy, náhodného zhoršení a ztráty produktu přechází na kupujícího okamžikem dodání.

10. AUTORSKÁ PRÁVA
Autorská práva se řídí zákonem č. 185/2015 Z. z. o autorských právech, ve znění platných novel.

11. ODPOVĚDNOST ZA VADY
11.1 Vady prodaného produktu
Prodaný produkt má vady, není-li v souladu s požadavky dle § 615 Občanského zákoníku ve znění pozděj. předpisů, nebo pokud jeho používání znemožňují nebo omezují práva třetí osoby, včetně práv duševního vlastnictví.

11.2 Odpovědnost za vady
11.2.1 Obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodaný produkt v době jeho dodání a která se projeví do dvou let od dodání produktu.
11.2.2 Je-li předmětem koupě produkt s digitálními prvky, při které se má digitální obsah dodávat nebo digitální služba poskytovat nepřetržitě během dohodnuté doby, obchodník odpovídá za každou vadu digitálního obsahu nebo digitální služby, která se vyskytne nebo projeví po celou dohodnutou dobu, nejméně však po dobu dvou let od dodání věci s digitálními prvky.
11.2.3 Při použitém produktu se smluvní strany dohodly na kratší době odpovědnosti obchodníka. Odpovědnost obchodníka je jeden rok a jeden den od dodání produktu.
11.2.4 Obchodník odpovídá za vadu, která byla způsobena nesprávnou montáží nebo instalací produktu, digitálního obsahu nebo digitální služby, pokud a) montáž nebo instalace byla součástí kupní smlouvy a byla provedena obchodníkem nebo na jeho odpovědnost, nebo b) montáž nebo instalaci, kterou měl provést kupující, provedl kupující nesprávně v důsledku nedostatků návodu k montáži nebo instalaci, který mu poskytl obchodník.
11.2.5 Obchodník neodpovídá za vadu produktu s digitálními prvky, která byla způsobena výlučně nenainstalováním aktualizace dle § 617 odst. 1. 3, Občanského zákoníku ve snesení pozdějších předpisů , pokud si kupující aktualizaci nenainstaloval v přiměřené lhůtě po jejím dodání a a) obchodník seznámil kupujícího o dostupnosti aktualizace a následcích jejího nenainstalování, a
b) nenainstalování nebo nesprávná instalace aktualizace kupujícím nebyly způsobeny nedostatky v poskytnutém návodu k instalaci.

11.3. Důkazní břemeno
11.3.1 Projeví-li se vada do uplynutí doby dle § 619 ods. 1 až 3, Občanského. zákoníku ve znění pozd. předpisů předpokládá se, že jde o vadu, kterou měl produkt již v době dodání. To neplatí, pokud se prokáže opak nebo je-li tento předpoklad neslučitelný s povahou produktu nebo vady.
11.3.2 Je-li předmětem koupě produkt s digitálními prvky, při které se má digitální obsah dodávat nebo digitální služba poskytovat nepřetržitě během dohodnuté doby, obchodník nese důkazní břemeno, že digitální obsah dodal nebo digitální službu poskytl bez vad po dobu podle § 619 odst. 1 písm. 2. Občanského zákoníku ve znění pozděj. předpisů.

11.4 Práva z odpovědnosti za vady
11.4.1 Pokud obchodník odpovídá za vadu prodaného produktu, kupující má vůči němu právo na odstranění vady opravou nebo výměnou (§ 623 Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů), právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo od kupní smlouvy odstoupit (§ 624 Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů).
11.4.2 Kupující může odepřít zaplatit kupní cenu nebo její část, dokud si obchodník nesplní povinnosti, které mu vyplývají z odpovědnosti za vady, ledaže kupující je v době vytčení vady v prodlení se zaplacením kupní ceny nebo její části. Kupující zaplatí kupní cenu bez zbytečného odkladu po splnění povinností obchodníkem.
11.4.3 Kupující může uplatňovat práva z odpovědnosti za vady, včetně práva odepřít zaplatit kupní cenu nebo její část, dokud si obchodník nesplní povinnosti, které mu vyplývají z odpovědnosti za vady, ledaže kupující je v době vytčení vady v prodlení se zaplacením kupní ceny nebo její části, pouze vytkl-li vadu do 6 měsíců od dvou měsíců od dvou měsíců od 1 měsíce. odstavec | 1 až 3, Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů. Ustanovení § 509 Obč. Zákoníku ve znění pozděj. předpisů se použije stejně.
11.4.4 Uplatnění práv z odpovědnosti za vady nevylučuje právo kupujícího na náhradu škody, která mu z vady vznikla.

11.5 Vytčení vady
11.5.1 Vadu lze vytknout v kterékoli provozovně obchodníka, u jiné osoby, o které obchodník seznámil kupujícího před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky, nebo prostředky dálkové komunikace na adrese sídla, nebo místa podnikání obchodníka nebo na jiné adrese, o které obchodník seznámil kupujícího při uzavření.
11.5.2 Pokud kupující vytkl vadu poštovní zásilkou, kterou obchodník odepřel přijmout, zásilka se považuje za doručenou v den odepření.
11.5.3 Obchodník poskytne kupujícímu písemné potvrzení o vytčení vady neprodleně po vytčení vady kupujícím. Obchodník v potvrzení o vytčení vady uvede lhůtu, ve které vadu v souladu s § 507 ods. 1. Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů odstraní. Lhůta oznámená podle předchozí věty nesmí být delší než 30 dnů, ode dne vytčení vady, není-li delší lhůta odůvodněna objektivním důvodem, který prodávající nemůže ovlivnit.
11.5.4 Pokud obchodník odmítne odpovědnost za vady, důvody odmítnutí písemně sdělí kupujícímu. Pokud kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost obchodníka za vadu, může vytknout vadu opakovaně a obchodník nemůže odmítnout odpovědnost za vadu; k opakovanému vytčení vady se § 621 odst. 1 písm. 3. Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů nevztahuje. Na náklady spotřebitele spojené se znaleckým posudkem a odborným stanoviskem se vztahuje § 509 ods. 2, Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů.
11.5.5 Pokud před uzavřením smlouvy nebo, pokud se smlouva uzavírá na základě objednávky kupujícího, před odesláním objednávky, obchodník seznámil kupujícího, že vady lze vytknout iu jiné osoby, jednání nebo opomenutí této osoby se pro účely odpovědnosti za vady považuje za jednání nebo opomenutí obchodníka.

11.6. Odstranění vady

11.6.1 Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou produktu nebo opravou produktu. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil obchodníkovi nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by měl produkt bez vady, na závažnost vady a na skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné obtíže.
11.6.2 Obchodník může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné, nebo pokud by vyžadovaly nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, včetně okolností podle kterých kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil prodávajícímu nepřiměřené náklady s ohledem na všechny vady a na skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné obtíže.
11.6.3 Obchodník opraví nebo vymění produkt v přiměřené lhůtě (§ 507 odst. 1. Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů) poté, co kupující vytkl vadu, bezplatně, na vlastní náklady a bez způsobení závažných obtíží kupujícímu s ohledem na povahu věci a účel, pro který kupující věc požadoval.
11.6.4 Pro účely opravy nebo výměny kupující předá nebo zpřístupní produkt obchodníkovi nebo osobě podle § 622 ods. 5. Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů. Náklady převzetí věci nese obchodník.
11.6.5 Obchodník dodá opravený produkt nebo náhradní produkt kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadný produkt, nedohodnou-li se strany jinak. vyrozumí a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí produktu. nebo jestliže předpokládaný výtěžek z prodeje nebude postačovat ani k úhradě nákladů, které obchodník účelně vynaložil na úschovu produktu, a nákladů, které by obchodník musel nutně vynaložit na jeho prodej.
11.6.6 Obchodník při odstranění vady zajistí odstranění produktu a instalaci opraveného produktu nebo náhradního produktu, jestliže výměna nebo oprava vyžaduje odstranění vadného produktu, která byla nainstalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila Obchodník a kupující se mohou dohodnout, že odstranění věci a instalaci opraveného nebo náhradního produktu zajistí.
11.6.7 Při odstranění vady výměnou produktu nemá obchodník právo na náhradu škody způsobenou běžným opotřebováním produktu a na úplatu za běžné užívání produktu před jeho výměnou.
11.6.8. Obchodník odpovídá za vady náhradního produktu podle § 619, Obč.

11.7 Sleva z kupní ceny a odstoupení od smlouvy
11.7.1. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty podle § 517 ods. 1. Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů, pokud:
a) obchodník produkt neopravil ani nevyměnil,
b) obchodník produkt neopravil ani nevyměnil, v souladu s § 623 ods. 4. a 6. Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů,
c) obchodník odmítl odstranit vadu podle § 623 ods. 2. Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů,
d) produkt má stejnou vadu navzdory opravě nebo výměně produktu,
e) vada je tak závažné povahy, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
f) obchodník prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží pro kupujícího.
11.7.2 Při posuzování práva kupujícího na slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy podle § 624, odstavce 1. písm. d) a e) Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů se zohlední všechny okolnosti, zejména druh a hodnota produktu, povaha a závažnost vady a možnost od kupujícího objektivně žádat, aby důvěřoval ve schopnost obchodníka odstranit vadu.
11.7.3 Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu hodnoty prodaného produktu a hodnoty, kterou by produkt měl, pokud by byl bez vad.
11.7.4 Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy podle § 624, ods. 1, Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů, jestliže se kupující spolupodílel na vzniku vady nebo je-li vada zanedbatelná. Důkazní břemeno, že se kupující spolupodílel na vzniku vady a že vada je zanedbatelná, nese obchodník.
11.7.5 Pokud se smlouva týká koupě více produktů, kupující může od ní odstoupit pouze ve vztahu k vadnému produktu. Ve vztahu k ostatním produktům může odstoupit od smlouvy, jen pokud nelze důvodně očekávat, že bude mít zájem ponechat si ostatní produkty bez vadného produktu.
11.7.6 Kupující po odstoupení od smlouvy nebo její části vrátí produkt obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zajistí odstranění produktu, který byl nainstalován v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Pokud obchodník produkt v přiměřené lhůtě neodstraní, může kupující zajistit odstranění a doručení produktu prodávajícímu na náklady a nebezpečí obchodníka.
11.7.7 Obchodník po odstoupení od smlouvy vrátí kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení produktu obchodníkovi nebo po prokázání, že kupující zaslal produkt obchodníkovi, podle toho, který okamžik nastane dříve.
11.7.8 Obchodník vrátí kupní cenu kupujícímu nebo mu vyplatí slevu z kupní ceny stejným způsobem, jaký použil kupující při zaplacení kupní ceny, pokud kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady. Všechny náklady spojené s úhradou nese obchodník.
11.7.9 Obchodník nemá právo na náhradu škody způsobenou běžným opotřebováním produktu a na úplatu za běžné užívání produktu před odstoupením od kupní smlouvy.

11.8. Spotřebitelská záruka
11.8.1 Výrobce nebo obchodník mohou poskytnout kupujícímu spotřebitelskou záruku, kterou se zaváží vrátit kupujícímu kupní cenu, vyměnit nebo opravit prodaný produkt nebo zajistit jeho údržbu nad rozsah práv vyplývajících z odpovědnosti za vady. Kupující má právo požadovat od výrobce nebo obchodníka, který poskytl spotřebitelskou záruku, plnění ze spotřebitelské záruky za podmínek uvedených v záručním listu nebo v související reklamě dostupné v době uzavření kupní smlouvy nebo před jejím uzavřením.
11.8.2 Nabídne-li výrobce spotřebitelskou záruku na životnost věci, obchodník má po dobu trvání spotřebitelské záruky vůči výrobci práva na odstranění vady podle § 623 Obč. zákoníku ve znění pozd. předpisů, pokud výrobce neposkytl ve spotřebitelské záruce na životnost výhodnější podmínky.
11.8.3 Výrobce nebo obchodník, který poskytl spotřebitelskou záruku, poskytne kupujícímu záruční list na trvanlivém médiu nejpozději v době dodání věci v českém jazyce nebo se souhlasem spotřebitele v jiném jazyce. Výrobce nebo obchodník, který poskytl spotřebitelskou záruku, v záručním listě jasným a srozumitelným způsobem uvede náležitosti podle § 502 ods. 3. Obč. Zákoníku ve znění pozděj. předpisů poučení, že kupující má vůči prodávajícímu práva z odpovědnosti za vady podle § 621, Obč. Zákoníku ve znění pozděj. předpisů, které nejsou spotřebitelskou zárukou dotčeny.
11.8.4 Porušení povinnosti výrobce nebo obchodníka, který poskytl spotřebitelskou záruku, podle § 626, odstavce 3. Obč. zákoníku nemá vliv na platnost spotřebitelské záruky.
11.8.5 Pokud jsou podmínky spotřebitelské záruky v související reklamě pro kupujícího příznivější než podmínky dle záručního listu, platí podmínky uvedené v reklamě. To neplatí, pokud výrobce nebo obchodník, který poskytl spotřebitelskou záruku, před uzavřením smlouvy s kupujícím související reklamu sladil se záručním listem stejným nebo obdobným způsobem, jakým byla reklama uskutečněna.

12. DOPLŇKOVÉ INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE

Evropská norma ČSN EN 14159 pojednává o šířkové toleranci textilních podlahových krytin následovně:
- metrážní koberce - tkané: povolená rozměrová odchylka +/- 1,25%
- metrážní koberce - ostatní: povolená rozměrová odchylka +/- 1,5%
- kusové koberce, běhouny, umělá tráva: povolená rozměrová odchylka +/- 2%
Kladné odchylky nejsou stanoveny a nepovažují se za vadu. My a výrobci se však snažíme řezat přesně.

- Šířky běhounu jsou orientační, některé role mohou mít o 1 až 3 cm méně z celkové šířky
- Obšívání běhounů a metrážních koberců je ruční, nerovnoměrné obšití a mírné odchylky nejsou považovány za vadu
- Možné barevné rozdíly koberců mohou být způsobeny různým časovým obdobím výroby a tedy rozdílné výrobní šarže. Barevný rozdíl z důvodu rozdílné šarže není považován za chybu.

Evropská norma o rozměrové toleranci produktů bytového textilu:
- záclony, závěsy, ložní přehozy, deky, ručníky atd.: povolená rozměrová odchylka +/- 5%

Odmítnutí převzetí závazné objednávky kupujícím na řezané produkty na míru
V případě že nepřebere kupující zboží, které je řezané/stříhané na míru, prodávající si vyhrazuje právo účtovat 50% z prodejní ceny metrážního produktu.

13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1 Obchodník si vyhrazuje právo na změnu těchto obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny v těchto obchodních podmínkách je splněna umístěním na internetové stránce elektronického obchodu obchodníka.
12.2 V případě, že je kupní smlouva uzavřena v písemné formě, jakákoliv její změna musí mít písemnou formu.
12.3 Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude uskutečňována ve formě emailových zpráv.
12.4 Na vztahy neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami se vztahují příslušná ustanovení následujících zákonů a nařízení: 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění některých zákonů. 40/1964 Sb. Občanský zákoník (ve znění platných novel) 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu ao změně a doplnění zákona č.j. 128/2002 Sb. (ve znění platných novel).
12.5 Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.

V Trstenej dne 10.01.2025

Orgán dozoru:

Česká obchodní inspekce (ČOI)
Inšpektorát Jihomoravský a Zlínsky
Třída kpt. Jaroše 1924/5, Brno
obor technické kontroly výrobků a ochrany spotřebitele a právní obor
Tel. č..: 00420 545 125 911
https://www.coi.cz/
https://www.coi.cz/podatelna/

Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů (ADR):
https://www.coi.cz/informace-o-adr/

Sledujte nás a inspirujte se při výběru #nejkoberce Zobrazit profil